23 Haziran 2009 Salı

Çikolata Soslu Kek


kek deyip geçmemek lazım canımız bişeyler çektiğinde yapılışı çabukluğu açısından hepimizin kurtarıcısıdır hemen yapar atıveririz fırına pişene kadarda çayımızı demler sonrada bir güzel afiyetle sevdiklerimizle yeriz. bu kekte canımın çektiği bir andan hazırladığım lezzetlerden üzerindeki çikolata sosuyla iştah kabartıyor değilmi? bencede :)


MALZEMELER
1/3 su bardağı süt
1/3 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı toz şeker
1 çay bardağı damla çikolata
1.5 su bardağı un
2 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

ÜZERİ İÇİN
1paket çikolata sosu
çikolata sosunun üzerindeki tarife göre yeterince süt

YAPILIŞI
yumurta ve şeker krema haline gelene kadar iyice çırpılır.süt ,sıvı yağ ve şeker konup karıştırılır.Un,kabartma tozu ve vanilya elekten geçirilerek harca ilave edilir,damla çikolata eklenir ve yağlanıp unlanmış kalıba dökülür,175 derece önceden ısıtılan fırına verilir 30/35 dakika pişirilir.çikolata sosu tarifine göre pişirilir,kabuk tutmaması için arada karıştırılarak soğutulur. kalıptan çıkarıp ters çevirdiğimiz soğumuş kekin üzerine soğuk çikolata sos gezdirilir.AFİYET OLSUN

15 yorum:

fatma48-hazanyagmuru4 dedi ki...

slm canım ziyaretin için teşekkür ederim güzel tatlar ellerine sağlık sevgiler canım her zaman beklerim sevgiler

gelincik dedi ki...

fatma hanım hoşgeldiniz tariflerimi beğenmenize sevindimziyaretiniz ve güzel yorumunuz için çok teşekkürler bende sizi
her zaman beklerim sevgiler

http.belguzaranne.blogspot.com dedi ki...

gunaydın kandılınız mubarek olsun sevgıler canım

HÜLYA dedi ki...

canım yeni blogun hayırlı olsun .. gzüel günlerde güzel paylaşımlar diliyorum.. sevgiler

gelincik dedi ki...

belgüzar anne çok teşekkür ederim seinde kandilin mübarek olsun yüce yaradan tekrarını nasip etsin inşallah sevgiler benden.
**************************
hülyacım hoşgeldin seni burada görmek ne güzel ok teşekkürler.

Adsız dedi ki...

canım arkadaşım hadi hayırlı olsun bende göz kırpıyom blogspota daha dogrusu blogspot oluşdu ama faliyete geçmedi arkadaş eklemelerde felan tam olarak eklemede sorun çıkdı kızlarımda istemiyorlar yeter bir tane artık deyip geçiriyorlar çok sevin seninkine www.safiyece.blogcu.com

gelincik dedi ki...

safiye ablacım çok teşekkür ederim çok sviniyorum zaten cidden:) sanki ilk defa blog açmışım gbi içim kıpır kıpır blogspot farklı geldi ondan sanırım.
gelincigin dünyasınıda baska bir blog spot adresine tasıycam malum bazen blogcuda sorun oluyor bu yüzden adres hazır blogcu adrsimle aynı isimde ama ne zaman faliyete geçiriim bilemiyorum belki izin dönüşü seni buradada her zaman görmek mutlu eder tekrar teşekkürler

kalinka dedi ki...

yeni blogun hayırlı olsun gelinciğim.nasılsın görüşmeyeli.

gelincik dedi ki...

teşekkür ederim kalinkacım çok iyiyim sen nasılsın? ziyaretin için ayrıca teşekkürler

kalinka dedi ki...

kandilin mübarek olsun canım seninde.ilgin için çok sağol.neden güvenmiyeyim sana tabi ki de güvenirim aşkolsun.bi ara ben sana gönderirim bilgileri msn adresine bende vardı sanırım.ama şunu merak ettim blogcuya aldığın reklamları blogspota da mı koyabiliyorsun.eğer öyleyse yalnış anlamadımsa blogcuya kabul edilmişti beni sadece adres bilgilerini düzeltmem gerekiyordu o şekilde olursa ben yapabilirim sanırım.ayrıca yorumun bir tanesini yayınlamadım.umarım bana kırılmazsın.sevgiler.



seni msn adresime ekliyorum.oradan haberleşiriz.

kalinka dedi ki...

ya kusura bakma az önce unuttum. resimlerin yayınlandığı yerde sağ alt köşede LinkWith diye bir yazı var ona tıkla oradan seni yonlendirecek zaaten blogun ismini gireceksin e-mail adresini bide yayıncı kimliğini seç(bloger) devam et.

1' ci şıktaki yere tıkla bloger açılacak bloger kimliğini gir (mesela benimki kalinka)senin gelincik işaretliyorsun. sonra LinkWith ismini istersen değiştirebilirsin ben aynen oldğu gibi bıraktm .sanırım bu kadardı .inşallah çok karışık anlatmamışımdır seni ekledim msn'e bendeki adresin blogcuda ki ismin var gelinciğindünyası.

ulusoydantel dedi ki...

ATEŞİN YAKMADIĞI İBRAHİM\'İ KUYULARIN BOGMADIĞI YUSUF\'U BIÇAKLARIN KESMEDİĞİ İSMAİL\'İ KORUYAN RABBİM GÜL MUHAMMED AŞKINA SENİ VE AİLENİ KORUSUN KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN
BIR KANDIL GULU SAVUR SEVDIKLERINE, SIZE ONLARDAN GULUCUKLER GETIRSIN OYLE ICTEN OYLE SAMIMI OL KI GOZ YASLARINI BILE TEBESSUME CEVIRSIN. KANDILIN MUBAREK OLSUN...

gelincik dedi ki...

teşekkür ederim kalinka ve ulusoydantel sizlerinde kandili mübarek olsun rabim tekrarını göstesin inşallah

balböcükleri dedi ki...

gelinciğim senin blogunda harika ezme salatalar filan.görüşmek dileğiyle.

gelincik dedi ki...

TEŞEKKÜRLER ARKADAŞIM O SENİN GÜZELLİĞİN
BEĞENMENE SEVİNDİM.