3 Eylül 2009 Perşembe

İrmik Mantolu Parmak Tatlısı


Bu muhteşem tatlıyı ramazandan önce haftalık oturma gurubumuzdan gülsen abla yapmıştı tadına baktım muhteşem. ağıza alındığında dağılan tabiri caizsse kıyır kıyır çok güzel bir tatlı. tabi her zamanki gibi beğendiğim tadın tarifini hemen aldım adını sorduğumda bilmiyorum irmikli tatlı işte dedi.bende irmikli tatlı şekline ters deyip, adını irmik mantolu parmak tatlısı koydum:) eh tadı okadar beğenipte yapmamak olmazdı. eve gelir gelmez denedim sonuç işte resimde gördüğünüz harika şey:) artık favorilerim arasında sık sık yapar oldum.ben tarifi aynen aldığım gibi aktarıyorum denemenizide şiddetle tavsiye ediyorum demedi demeyin:) lafıda baya uzatmışım artık tarife geçme zamanı
MALZEMELER
1 Paket margarin (yumuşamış)
yarım su bardağı sıvı yağ
1 adet yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldığı kadar un
1 su bardağı irmik (bulamak için)
ŞERBET İÇİN
3 buçuk su bardağı toz şeker
4 su bardağı su
YAPILIŞI
irmik hariç hamur malzemesinin hepsi karıştırılarak kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğurulur.bu hamurdan küçük parçalar koparılır iki el arasında yuvarlanarak uzatılır. el içinde çok ezmeden hafifçe üzerine bastırılır. arkalı önlü irmiğe bulanıp yağlanmış tepsiye dizilir.180 derece önceden ısıtılmış fırına verilir pembeleşene kadar pişirilir.fırından çıkınca ilk sıcaklığın çıkması beklenir soğuk şerbet sıcak tatlının üzerine gezdirilir.
Not : (resim sizi yanıltmasın ben bastırmadan yaptım biraz tombik olmasını istedim birazcıkta tatlı boyutunu büyüttüm gülsen ablanınki biraz daha küçük ve biraz daha yassıydı) iki şeklide güzel belirtmeden geçmek istemedim gerisi size kalmış...AFİYET OLSUN

16 yorum:

Unknown dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık bende çok severim balparmak tatlısını sevgiler

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK BİRAZDA AGZIMIZ TATLANSIN DİMİ.
SEVGİLER

Unknown dedi ki...

Canım yaaa..sen nerelerdesin?
tesadüf gördüm sayfanı.marifete de uğramıyorsun hiç.
özlettin kendini.çok öptüm canım.sevgilerr..

Pembe Tatlar dedi ki...

canım irmik mantosu zaten tatlıya ayrı bir güzellik katıyor ellerine sağlık...

nurşen dedi ki...

Canım arkadaşım mantolu da olsa mantosuzda olsa tatlı nefis görünüyor,ellerine sağlık arkadaşım.Sevgiler

Unknown dedi ki...

Öyle bir anlatmışsın ki canım çekti benimde. Ellerine sağlık

balböcükleri dedi ki...

ay irmikli hemide bayılırııııııım

Aysultan... dedi ki...

Hoş bir tatlı olmuş:) denemek lazım canım....

hdidem95 dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerinize sağlık sevgiler

TAZE NANE dedi ki...

Bu güzel tatlıyı akşam için alıcam.
Çok güzel.

Magia da Inês dedi ki...

Olá! Conheci seu cantinho e é lindo, criativo, nutritivo e delicioso...
Amei mesmo!!! Parabéns pelo seu trabalho!...
Espero você em:
magiadaines.blogspot.com
Beijinhos carinhosos.
Itabira - Brasil

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

sevgili arkadaşım tuba bu tatlıdan yapmıştı.onunkinde irimik yoktu.eşim çok beğenmişti.. bu akşam demekki tatlımız bu..ellerine sağlık canım..

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

canım dediğim gibi denedim tatlıyı..ve tam 10 puan veriyorum.eşim bayıldı.inşallah ilerleyen günlerde blogumda yayınlayacağım..teşekkürler tarifin için..

gelincik dedi ki...

arkadaşlar hepinize çok teşekkür ederim güzel yorumlarınızla mutlu ettiniz beni..
sevgili ehlikeyf sanada ayrıca teşekkür ederim tarifimi denemiş vede beğenmişsin çok sevindim beğenmene mutlu oldum yorumunu okuyunca ellerine sağlık teşekkürler arkadaşım

mintinin dünyası dedi ki...

selamlar hayırlı ramazanlar arkadaşım.nefis olmuş.ellerine sağlık.bu arada bloğumda hobidünyam yemek etkiliği var.güzel lezzetlerinle seni de davet ediyorum.5 eylüle kadar lezzetli tariflerle katılabilirsin.sevgiler...

lezzet sarayı dedi ki...

mmm nefis olmuş ellerine sağlık.
bloğunu yeni keşif ettim hemen izlemeye aldım banada beklerim